Strona główna / WAIP / Serie wydawnicze / edukacja medialna / Kultura konwergencji. Zderzenie starych i nowych mediów

Kultura konwergencji. Zderzenie starych i nowych mediów

Kultura Konwergencji

książka niedostępna

Henry Jenkins
Liczba stron: 284
Oprawa: miękka
Format: 176x250 mm
Rok publikacji: grudzień 2006
Wydanie: pierwsze
ISBN: 978-83-60501-70-2

cena: 33,00 zł

Książka do nabycia na stronie Oficyny Wydawniczej "Łośgraf".KLIKNIJ TU.

Książka poświęcona społecznym, kulturowym, technologicznym i ekonomicznym zmianom we współczesnych mediach. Publikacja została uznana za najlepszą książkę anglojęzyczną o tematyce obejmujacej kino lub media, opublikowaną w 2007 roku przez towarzystwo naukowe Society for Cinema and Media Studies

Publikacja została wydana w serii "Edukacja medialna".

Henry Jenkins, profesor, medioznawca, twórca i dyrektor Programu Komparatystyki Mediów na Massachusetts Institute of Technology. Autor i redaktor wielu książek m.in. Textual Poachers: Television Fans and Participatory Culture (1992), The Children's Culture Reader (1998), From Barbie to Mortal Kombat: Gender and Computer Games (2000), Hop on Pop: The Politics and Pleasures of Popular Culture (2003).

"Nie mówimy już o rewolucji cyfrowej, która przewidywała, że stare media zostaną zastąpione nowymi. Teraz mówimy o konwergencji mediów, gdzie stare i nowe media wchodzą w coraz bardziej skomplikowane interakcje, gdzie każda opowieść, marka, dźwięk znajdują odzwierciedlenie w maksymalnej liczbie kanałów i platform medialnych. Poprzez zabawę i kulturę popularną nabywamy dziś nowych umiejętności. Jako fani, gracze, twórcy blogów uczymy się nowych sposobów wykorzystywania mediów do własnych celów. To, czego uczymy się jako konsumenci możemy wykorzystać w celu zmiany naszego sposobu myślenia jako obywatele. Wraz ze wzrostem dostępności internetu, społeczeństwa stają przed kulturowymi, prawnymi, ekonomicznymi i edukacyjnymi wyzwaniami. Książka dostarcza ram pojęciowych dla zachodzących zmian i omawia przykłady ilustrujące te zmiany w praktyce".

Henry Jenkins, ze wstępu do wydania polskiego

"Tematem "Kultury konwergencji" jest łączenie się mediów na różnych poziomach. Jenkins koncentruje się na konwergencji w wymiarze kulturowym. Świat współczesnych mediów jawi się nam jako chaotyczny, bezustannie zmieniający się twór. Henry Jenkins ten chaos porządkuje. Znajduje sens tam gdzie zderzają się skrajności, tam gdzie stare zderza się z nowym, tradycja z nowoczesnością, a interesy wielkich korporacji wchodzą w kolizję z działalnością amatorów. Rzecz nie w tym byśmy po lekturze tej książki wszyscy pokochali telewizję, internet i gry komputerowe. Chodzi o to byśmy je lepiej zrozumieli. Książka ma wszelkie dane ku temu, by stać się podstawą publicznej debaty na temat mediów - debaty bardzo nam potrzebnej, jednak do jej prowadzenia brak nam języka".

Mirosław Filiciak, z przedmowy


Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, ul. Pankiewicza 3, 00-696 Warszawa, tel. +48 22 21 32 702, fax +48 22 21 32 876