Strona główna / WAIP / Nowości / Tekst (w) sieci tom 1

Tekst (w) sieci tom 1

Tekst w sieci tom 1

książka niedostępna

Danuta Ulicka red. nauk.
Liczba stron: 316
Oprawa: miękka
Format:
Data publikacji: czerwiec 2009
Wydanie: pierwsze
ISBN: 978-83-61408-99-4

cena: 38,00 zł

Książka do nabycia na stronie Oficyny Wydawniczej "Łośgraf".KLIKNIJ TU

Konferencja, która odbyła się w dniach 2-5 grudnia 2008 roku w Warszawie, została zorganizowana wspólnym wysiłkiem Zakładu Teorii Literatury i Poetyki Instytutu Literatury Polskiej Wydziału Polonistyki Uniwersytetu Warszawskiego oraz portalu internetowego Gazeta.pl. Kooperacja w zakresie rozwoju badań nad tematyką ważną zarówno dla biznesu, jak i nauki, która od dawna jest już rzeczywistością w sferze nauk ścisłych i przemysłu, stała się rzeczywistością także w dziedzinie tradycyjnych nauk filologicznych i społeczno-humanistycznych. Praktycznie wszyscy uczestnicy konferencji wychodzili z założenia, że jest niezwykłą okazją obserwować na żywo zachodzące przemiany. Nikt nie stawiał pytania, czy w ogóle można już mówić o nich z punktu widzenia udziału w transformacji rzeczywistości tak starej, jak tekstowa, czy warto się tą problematyka zajmować, ale - jak to zrobić, by odkryć wciąż uaktywniające się bogactwo zjawisk, które mają zarówno pozytywny, jak i negatywny wpływ na tekst językowy. W panującej na konferencji atmosferze czuć było przekonanie o wyjątkowej sytuacji badawczej. Odkrywanie nowych lądów jest zawsze ekscytującym przeżyciem. Zwłaszcza, kiedy się ma świadomość, że lądy te są wciąż zmienne, a cel podróży nieznany. Pozostaje mieć nadzieję, że także przedkładana książka poruszy nawigacyjną wyobraźnię Czytelników, prowokując do nowych odkryć badawczych. ze Wstępu (do tomu pierwszego)

W pierwszym tomie "Tekstu (w) sieci" zostało błędnie wydrukowane nazwisko Autorki artykułu "Kompetencje komunikacyjne w komunikacji mediowanej komputerowo", s. 121-131, Pani dr Magdaleny Szpunar - za co serdecznie przepraszamy Autorkę i Czytelników.

Publikacja jest próba odpowiedzi na pytanie, w jakim stopniu i w jaki sposób rewolucja związana z internetem zmieniła naszą rzeczywistość tekstową. Odpowiedzi na pytanie zostają udzielone w analizie zagadnień, postawionych w tytułach poszczególnych części zbioru. Książka nie tylko w kompetentny sposób podejmuje zagadnienia aktualne i nowe, lecz także pozwala się przyjrzeć utartym stereotypom, które mimo krótkiego czasu od zaistnienia tekstów w sieci, zakorzeniły się głęboko w myśleniu badaczy. Weryfikacja tego typu poglądów, pogłębienia refleksji , wypracowanie spójnej terminologii i narzędzi metodologicznych, które pozwolą na trafne, niebanalne uchwycenie nowych zjawisk to z pewnością niezwykle mocne strony publikacji. Jednocześnie pozwala ona na całościowy ogląd podjętej problematyki dzięki artykułom zarówno literaturoznawców i językoznawców, jak i socjologów i kulturoznawców.

z recenzji

prof. dr hab. Ewa Paczoska

Instytut Literatury Polskiej UW

Książka zbiera wiedzę i doświadczenia badaczy kilku pokoleń. Jej zasięg nie ogranicza się zatem do wąskiego grona specjalistów z jednej dziedziny, zainteresuje wszystkich, którzy badają nowe media. Będzie to pierwsza - na taka skalę publikacja - pokazująca interdyscyplinarne perspektywy badania tekstów w najmłodszym i ciągle niepoznanym medium, jakim jest internet.

z recenzji

prof. dr hab. Włodzimierz Bolecki

Instytut Badan Literackich PAN


Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, ul. Pankiewicza 3, 00-696 Warszawa, tel. +48 22 21 32 702, fax +48 22 21 32 876